blocheart - the world of bouldering


Latest news 

To map bouldering areas

Info

(16.12.2018)

Allgäu: In the climbing gym "in form park" in Oberstdorf new boulder problems have been set up in the "boulder cave"; Now a good mix of numerous interesting problems are available once more; more will follow in the next days.

Detailed info and the latest boulder- and training-lists here....

(14.07.2018)

The 7th edition of the climbing guidebook "Allgäu-Rock" (GEBRO Verlag) is available now and can be ordered in the GEBRO-Online-Shop.

Info

(04.07.2018)

Schweiz, Sustenpass: As of beginning of July most boulders in the sector "Sustenbrüggli Oben" are still covered by snow. All in the centre of the valley is snow-covered. E. g. from the Propellerhead-boulder only the very top is visible.

Info

(04.07.2018)

Dolomites, Aufhofen: After tree cutting many boulders are blocked with tree branches.

Info

(05.02.2018)

Allgäu: In the climbing gym "in form park" in Oberstdorf several new problems have been set up; more will follow in the next days.

Detailed info and the latest boulder- and training-lists here....

Info

(24.01.2018)

Allgäu: In the climbing gym "in form park" in Oberstdorf yesterday 13 older problems have been removed and afterwards 7 new problems have been set up; more will follow in the next days.

Detailed info and the latest boulder- and training-lists here....

 

Partners


RAINER RETZLAFF


 

News Archive 

 


 


Feuerwalze, Fb 8b/c (D, Schwäbische Alb)

Menhir, Fb 8b/b+ (F, Fontainebleau)


 
 

Outlander, Fb 8a (D, Allgäu)

Spina-de-mul, Fb 7c+ (CH, Steingletscher)

Area-Links

Fontainebleau
Climbing.de
Boulderrausch.de

 Klettern Allgäu (Georg Vor)

Weather-Links

Reisewetter.de
Meteo France
Melun (weather.com)
Yahoo-Wetter

Other-Links

Geoquest-Verlag

Books, info, stories

and numerous interesting news

from the middle of Germany and the whole world

 

Rockclimbing.com

www.outdoorsuche.de

 

Nach dem Urteil, das am 12. Mai 1998 vom Landgericht in Hamburg verkündet wurde, ist ein Webmaster für die Inhalte von fremden Seiten, auf die auf der eigenen Seite verwiesen wird, mitverantwortlich. Diese Verantwortung entfällt, wenn sich der Webmaster ausdrücklich von den Inhalten der fremden Seiten distanziert.

Die im Rahmen von der Homepage http://www.gebro-verlag.de weiterverweisenden externen Links zu Webseiten Dritter führen zu Inhalten der jeweiligen Anbieter und fallen nicht in unsere Verantwortung. Diese entsprechenden Verweise sind als solche aus dem Zusammenhang erkennbar oder gesondert gekennzeichnet. Wir haben keinerlei Einfluss auf die dort bereitgehaltenen Inhalte und machen uns diese durch die Verweise nicht zueigen. Insbesondere distanzieren wir uns ausdrücklich von den dort abrufbaren Äußerungen. Eine Verantwortlichkeit kann im Übrigen nur begründet werden, wenn wir in Kenntnis von Rechtsverletzungen sind und es uns technisch möglich und zumutbar ist, deren Nutzung zu verhindern (§ 5 Abs. 2 TDG / MDStV). Wir haben die fremden Inhalte auf mögliche Rechtsverletzungen in einem uns zumutbaren Umfang überprüft. Verletzungen von Urheber-, Marken- oder Persönlichkeitsrechten oder Verstöße gegen das Wettbewerbsrecht auf den Webseiten der Drittanbieter waren nicht augenscheinlich und sind uns ebenso wenig bekannt wie eine dortige Erfüllung von Straftatbeständen.



E-Mail